lördag, september 12, 2009

Förhinder FNF 2009

Jag var lite optimistisk och trodde jag kunde kombinera deltagande Stockholm Halvmarathon med att tala på FNF 2009 för att därefter fira min svärfars födelsedag. Har därför meddelat arrangörerna för FNF förhinder, ber även här om ursäkt för det sena beskedet.

Förra året gjorde jag en annan prioritering, ställde in deltagande i Stockholm Halvmarathon för att åka till ett av folkpartiets länsförbund för att diskutera FRA och stödja den lokala riksdagsledamoten. Det kändes viktigt när frågan i september 2008 stod och vägde i folkpartiet för att i slutet på månaden avgöras. Ska vara bättre på att ge tidigt besked nästa gång.

8 kommentarer:

bergh sa...

Mark, din slöfock, börjar du såsa till dig? Jag minns när du gick upp kl 0500 för att hinna plugga två timmar innan det var 8-föreläsning. Eller var det läxläsning med rädda barnen? :-)

Mark Klamberg sa...

Guilty as charged!

Väderkvarnen sa...

1:41 är bra jobbat! 10 min under mitt rekord iaf :)

Hans J sa...

Käre Mark,

Det var lika bra att slippa dig på Sergels Torg...

...För ärligt talat vad ska vi med en gnällspik till - ytterligare en - som gnyr och gnäller om lite övervakning och kontroll...

- ID-kortstvång vid biljettkontroll på SJ
- Lagring om alla telefonsamtal man ringer och var man är
- Möjlighet till totalavlyssning av alla samtal utomlands
- Fullt med videokameror i alla vrår av samhället
- Registrering av polititiska åsikter inom socialvården
(lite pilotverksamhet har väl ingen dött av?)
- Kodlås överallt, passerkort...
- Kontroll av innehåll i datorer vid tullarna
- Kontroll av innehåll i USB-minnen och kameror
- Censur av misshagliga webbar och förbjudna ord

Inte är detta och mer i denna stil väl något att gnälla om? Och en till kock i köket...?

Eller kanske är det som en person som jag litar mycket på skrev på sin blogg den första september 2009:

"Har alla spärrar släppt?"

Detta var exakt vad jag då kände, så du kan roa dig med att springa halvmaran - vi andra får hålla tillgodo med, och försöka minnas det som denna bloggare och frihetsvän skrev på sin blogg då och en enormt massa mer arbete som denne person bidragit med!

Hade du varit lika produktiv så hade du varit fullt förlåten och ursäktad!

Mark Klamberg sa...

Hans J,
Jag är ledsen att jag inte kunde komma och det sena beskedet. Jag är rädd för att den outtröttliga och ständige aktivisten inte finns.

Anonym sa...

Hans J, det är faktiskt upp till Mark själv huruvida han vill delta eller ej. Om det är någon du ska bli sur på är det inte Mark, utan de politiker som inför övervaknings- och kontrollagarna. Det finns tillräckligt sådana att bli sur på för att inte behöva bli sur på folk som faktiskt är med en i kampen.

Hans J sa...

@Calandrella:

Du får läsa min kommentar en gång till. Jag med mitt tyska påbrå lägger ofta huvudverbet sist i meningen :-)

Mark förstod säkert att han är HELT URSÄKTAD!

Mark är dessutom en av dem som gjort mest (speciellt i reella termer!) för frihet mot övervakning och kontroll. Allt är inte flaggor och högtalare även om alla hjälps åt och alla behövs!

Nu då Calandrella?

Annika Beijbom sa...

Du är alltid med som en stor förebild för många och verkligen för mig! Det är ett helt år kvar till riksdagsvalet 2010. Med dina snabba löparegenskaper hinner du garanterat ta igen allt du förlorar på gungorna på karusellerna:).
Allt det bästa!
//Annika Beijbom